Torsdag - skolan

2009-05-14 @ 10:34:39
Nu sitter man här igen och tråkar på UF lektionen .. suck . Hade prov imorse men försov mig så jag ska få göra det lite senare . Ska försöka övertyga läraren om att jag ska göra det på måndag ..

Hade en disskution med papi i måndags om att jag borde göra vissa ändringar i mitt liv . Så nu har jag bestämt mig för att start over

1. Sluta röka
2. Ta körkort (får det betalt om jag slutar röka + bil)
3. Plugga upp det sista nu innan studenten
4. Dra ner på mitt alkoholintag , endast dricka vid speciella tillfällen
5. Hjälpa till mer hemma med städning/disk mm.

Så nu ska det bli ändring ! Har kommit fram till att mitt liv inte kommer att hålla i längden om jag fortsätter som jag gör. Och nu till helgen ska jag börja med Nutrilett diet också , är så jävla trött på att se ut såhär . Jag mår bara dåligt så fort jag tittar mig i spegeln, provar kläder eller liknande . Orkar inte ha det såhär , nu är det dags att ta tag i livet och bli vuxen någon gång.

Hoppas att ni ska gilla min nya mer ärliga och personliga blogg , kommer såklart fortfarande skriva om allt jag tidigare har gjort men även försöka ta upp viktiga saker som jag brinner för och känner att jag vill dela med andra. T.ex. så dricker dagens ungdomar alldeles för mycket alkohol , eftersom att jag själv sitter i just den sitsen så vet jag precis vad jag pratar om . Nu låter jag kanske som en moralkärring , men jag tycker bara att vi kanske borde försöka göra lite mer aktiviteter utan alkohol typ bowla, gå på bio, laserdoom . Det ska iaf jag försöka lägga pengar på istället för att dricka alkohol 3-4 ggr i veckan . Jag har inte tänkt att bli nykterist men det känns ganska meningslöst att bara dricka sig full för att det är fredag , då dricker jag hellre om det verkligen händer något , en stor fest, någons födelsedag eller nyår osv.

Love,
Moraltanten ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback